tisdag 28 juli 2015

Hur sminkar du dig?

Det är många som kommenterar min hy och många frågar om vilket smink jag använder. Därför tänkte jag ge er mina bästa tips.
Självklart använder jag Exuviance hudvårdsprodukter. En bra bas är en förutsättning för att sminket ska sitta bra och se fint ut hela dagen. 


Jag startar med Exuviance' foundation, som är en vårdande foundation med solskyddsfaktor 15. De mörka ringarna under ögonen döljer jag med Perfect Teint concealer från Artdeco. Jag fyller i brynen med Artdecos Eye Brow Design. På ögonlocket applicerar jag Eye Base Coat som gör att ögonskuggan sitter perfekt hela dagen. Jag lägger en ljus skugga under ögonbrynen och längst in i ögonvrån. En mörkare skugga lägger jag på själva ögonlocket. Jag har tatuerat en eyeliner längs franskanten. Ibland förstärker jag den linjen med en vattenfast, flytande mörkbrun eyeliner. Lite solpuder på de högsta punkterna i ansiktet för en naturlig look (dvs kindkotorna, högst upp i pannan, lite på näsan och en liten dutt på hakan.) Solpudret har solskyddsfaktor 10, mattar ner huden och och du är fet i huden absorberas överskottsfettet. Mina favoritmascaror är Angel Eyes Mascara och All-In-One-Panoramic Mascara från Artdeco. Ger bra längd och volym utan att man behöver jobba speciellt mycket med dem. På läpparna lägger jag en läppenna på hela läppen, och utanpå lägger jag bara ett glans eller en diskret färg. Voilà! 
Om du vill boka en tid för personlig makeuprådgivning kan du klicka på länken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar