måndag 7 september 2015

Nyheter

I dag har jag varit på inspirationskurs med Exuviance, där även nyheterna i sortimentet presenterades. 
Kursen hölls på Akvariet i Västra hamnen i Malmö.
Akvariet i Malmö
 
Det kommer 3 nya masker, varav en kommer att kunna köpas med sig hem, och de andra två är klinikprodukter som läggs i samband med ansiktsbehandling på salongen.
Jag testar Bionic Oxygen Facial mask på handen.
 OptiLight Whitening Treatment är en klinikmask som används på hud med ojämn pigmentering. Den innehåller bland annat Neoglukosamin och vitamin C.
Plump Perfect Firming Treatment är en mask som passar alla hudtyper, men särskilt bra för hud som mist sin spänst och fyllighet. Den är milt peelande, och stärker och lyfter huden.
Bionic Oxygen Facial är en mask i mousse-form, som man även kan köpa med sig hem. Den passar alla hudtyper, men särskilt bra för torr, trist och stressad hud. Masken vitaliserar, återfuktar och ger lyster till huden. 

I OptiLight-serien kommer det en dagkräm med solskyddsfaktor 25 (skyddar både mot UVA och UVB). Den minimerar effektivt en ojämn hudton och förebygger nya fläckar och solskador. Den passar alla hudtyper och alla hudtoner. Den minimerar även ålderstecken.
Katarina presenterar nyheterna.
När det gäller foundation kommer en del nyanser att försvinna och ersättas med nya nyanser.
Nya nyanser: Toasted Almond, Golden beige och Classic Beige. 
Vi fick besök av duktiga makeupartisten Ellinor och jag fick gå upp på scenen för en liten demonstration.

Foundation, concealer, brons och rouge applicerades. Till min förvåning valde hon att lägga den relativt ljusa nyansen Blush Beige på min hud. I vanliga fall använder jag Honey Sand. Men jag måste erkänna att resultatet blev bra. 
Eller vad tycker du?
Blush Beige
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar