måndag 19 oktober 2015

Äntligen!

I fredags fick jag också äntligen testa TAFFY. Se så fina bryn jag fick! Man lägger Emla-salva på området som ska pigmenteras ca 45 - 60 minuter innan. Hur känns det då? Det är så klart individuellt. Själv tyckte jag att det inte kändes NÅNTING (!) till att börja med. Efter ett tag kändes det lite mer. Man går över området med glesare mellanrum först. Sedan går man tillbaka och fyller i och gör brynen lite tätare, och det är då det börjar kännas lite grann. Det är viktigt att inte dricka kaffe / te / eller coca-cola samma dag, innan man kommer på TAFFY-behandling. Värktabletter och vitamin C-complex ska man också undvika. (Alvedon går bra!) Jag fick sätta en lapp på kaffebryggaren kvällen innan, för att komma ihåg att inte sätta på kaffe på morgonen, för det är i regel det första jag gör på morgonen i vanliga fall.
3 dagar senare håller brynen på att läka. Det blir en svag skorpa och kliar lite. När det är nygjort är det mörkare än slutresultatet. 30 - 50 % av färgen kommer att försvinna under läkningen.
Man får vara försiktig när man tvättar sig och duschar / tvättar håret. Det får inte komma vatten på det tatuerade området de första 10 dagarna. Solen ska man också akta sig för efteråt. Så därför är det perfekt att göra det under denna mörka årstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar