torsdag 20 augusti 2015

Fukt!

Ja, det blev ju några ljuvliga varma sommardagar till sist. Så gott för kropp och själ! De flesta mår så mycket bättre på alla sätt och vis under sommaren, särskilt när man kan vara ute och njuta av naturen!
Jag försöker ge min hud mycket återfuktning då jag riktigt känner hur vind, vatten och sol gör min hud yttorr, d.v.s. lite torr och stram på ytan. Yttorhet är brist på fukt i huden och kan drabba såväl ung som gammal, fet som torr.
Idag tänkte jag ge er tips på en riktigt bra fuktmask som är bra året om egentligen och även nu på sommaren när man bara vill maxa fukten till huden. 
Exuviance Purifying Clay Masque är en kylande och djuprengörande mask som mjukgör, rengör porerna på djupet och resulterar i en fräschare och klarare hud. Denna lermask har en oljeabsorberande effekt samtidigt som den ger maximalt med fukt åt huden. Innehåller en exklusiv blandning av PHA som ger en återfuktad och klarare hy. Masken har även en antioxidant effekt. Den ger en uppfriskande, ”kylande” känsla (obs! ej irriterande). Passar alla hudtyper, även torr, sensitiv hud. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar